Kjøps- og leveringsbetingelser

Her kan du lese om våre kjøps- og leveringsbetingelser.

Generelt for kjøp

-Fraktgebyr 79 kr.
-Alle priser i nettbutikken er inkludert moms.
-Alle varer forblir Fritaire Nordics eiendom inntil full betaling er mottatt.
-Alle svindelforsøk blir alltid anmeldt til politiet. Butikken vår forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp ved mistanke om svindel.
-Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettsiden.

Betalingsmetoder

Du velger betalingsmåte etter at du har gjennomført kjøpet. Vi bruker Svea Bank som vår kasseløsning. Les mer om Sveas generelle vilkår og betingelser her.

1. kortbetaling med VISA, MasterCard eller American Express.

Du kan alltid føle deg trygg når du betaler med kort hos oss. Vi samarbeider med Svea Bank via en PCI-DSS-sertifisert løsning. Når du betaler med kort, blir du sendt til en sikker side via SSL-sertifikat, der du trygt kan legge inn kortopplysningene dine og fullføre betalingen. Når betalingen er godkjent, blir du videresendt til Fritaire-nettstedet, hvor du vil motta en bekreftelse på at kjøpet er gjennomført.

2. Fakturabetaling med Svea.

Faktura: Svea Bank håndterer fakturabetalinger. Kredittsjekk kan foretas. Forfallsdato er 14 dager for privatkunder og 30 dager for bedriftskunder. Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter og purregebyr.

3. Delbetaling med Svea.

I samarbeid med Svea Bank tilbyr vi muligheten til å dele opp betalingen din. Se deres vilkår og betingelser for mer informasjon.

Leveranser

Vi sender alle pakkene våre med DHL eller DB Schenker, som leverer forsendelsen til ditt nærmeste ombud. Normal leveringstid fra vårt lager er 2-4 virkedager.

Uavhentede pakker

Vi tar 300 SEK for varer som ikke hentes ut. Hvis du kansellerer bestillingen når pakken allerede er sendt fra oss, må du hente den og returnere den til oss, ellers vil pakken bli registrert som ikke mottatt og automatisk belastet.

Transportskader

Alle pakker som forlater oss er forsikret. Hvis pakken og/eller innholdet er skadet når du mottar den, skal dette meldes umiddelbart på stedet. Hvis du har åpnet pakken og oppdager at noe er skadet, vennligst ta et bilde som viser skaden og legg det ved i en e-post til: info@lindenbaum.se.

Når du returnerer pakker til oss, bærer du selv transportrisikoen. Hvis produktet er skadet, kan du sende det tilbake til oss, så sender vi deg et nytt produkt. Vi bærer fraktkostnadene for skadede pakker.

Rett til avbestilling

Kunden har alltid 14 dagers angrerett i henhold til lovverket for alt nettsalg og annet salg av varer utenfor fast utsalgssted. Fritaire Nordic tilbyr alltid 90 dagers avbestillingsrett. Angreretten gjelder bare hvis varen og originalemballasjen er uskadet, men i henhold til loven har kunden alltid rett til å håndtere varen på den måten som er nødvendig for å finne ut av dens egenskaper og funksjon.

Hvis du hever kjøpet og returnerer et produkt til oss, refunderer vi kjøpesummen, men vi har rett til å trekke fra et eventuelt verditap som har oppstått som følge av unødvendig bruk av produktet for å teste dets egenskaper og funksjon. Verditapet vurderes i hvert enkelt tilfelle. Angreretten begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varen.

Du som kunde er ansvarlig for risikoen for returforsendelsen: Denne risikoen omfatter blant annet hvis produktet blir skadet eller går tapt under transporten.

Retur

For å returnere en vare må du alltid kontakte vår kundeservice. For garantispørsmål, vennligst les gjennom våre garantiregler.