Her kan du lese om våre kjøps- og leveringsbetingelser.
Generelt for kjøp
-Gratis frakt.
-Alle priser i nettbutikken er inkludert moms.
-Alle varer forblir Fritaire Nordics eiendom inntil full betaling er mottatt.
-Alle svindelforsøk blir alltid anmeldt til politiet. Butikken vår forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp ved mistanke om svindel.
-Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettsiden.
Betalingsmetoder
Du velger betalingsmåte etter at du har gjennomført kjøpet. Vi bruker Klarna som betalingsmetode.
1. kortbetaling med VISA eller MasterCard
Du kan alltid føle deg trygg når du betaler med kort hos oss. Vi samarbeider med Klarna og DIBS Payment Services, Nordens ledende leverandører av betalingstjenester på nett og sertifisert i henhold til kortbransjens nye sikkerhetskrav PCO-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Når du betaler med kort, blir du sendt til en sikker side via SSL-sertifikat, der du trygt kan legge inn kortopplysningene dine og fullføre betalingen. Når betalingen er godkjent, blir du videresendt til Fritaire-nettstedet, hvor du vil motta en bekreftelse på at kjøpet er gjennomført.
2. Faktura, betaling 30-60 dager med Klarna.
Når du velger å betale med faktura, tilbyr vi deg muligheten til å betale 30 eller 60 dager fra den datoen vi sender varene eller kvitteringen for levering, eller fra tilgjengelighetsdatoen for tjenestene eller det digitale materialet. Vi overdrar vårt krav på betaling for ditt kjøp til Klarna Bank AB («Klarna»). Klarna vil sende deg en betalingsinstruksjon der du skal betale direkte til Klarna. For kontaktinformasjon og mer informasjon om Klarna, gå til klarna.se.
Hvis du tidligere har valgt å bli med i Klarnas aggregeringstjeneste Månadsfaktura, vil fakturaen i stedet bli inkludert i månedsfakturaen din. Det betyr at alle fakturakjøpene du gjør i en gitt periode samles på én samlefaktura, i stedet for å bli sendt som separate fakturaer per kjøp. Kredittiden på hver enkelt faktura som inngår i samlefakturaen, varierer mellom 14-45 dager, avhengig av når i aggregeringssyklusen kjøpet ble gjort og varene/tjenestene ble levert/forsendt. Alle fakturakjøp som er aktivert før skjæringsdatoen, samles på én månedlig faktura. Fakturakjøp som aktiveres etter skjæringsdatoen, vises på neste månedsfaktura.
3. Delbetaling med Klarna.
I samarbeid med Klarna tilbyr vi muligheten til å dele opp betalingen mellom 3 og 48 måneder. Vennligst les Klarnas fullstendige vilkår og betingelser her.
Leveranser
Vi sender alle pakkene våre med DHL eller DB Schenker, som leverer forsendelsen til ditt nærmeste ombud. Normal leveringstid fra vårt lager er 2-4 virkedager.
Uavhentede pakker
Vi tar 300 SEK for varer som ikke hentes ut. Hvis du kansellerer bestillingen når pakken allerede er sendt fra oss, må du hente den og returnere den til oss, ellers vil pakken bli registrert som ikke mottatt og automatisk belastet.
Transportskader
Alle pakker som forlater oss er forsikret. Hvis pakken og/eller innholdet er skadet når du mottar den, skal dette meldes umiddelbart på stedet. Hvis du har åpnet pakken og oppdager at noe er skadet, vennligst ta et bilde som viser skaden og legg det ved i en e-post til: info@lindenbaum.se.
Når du returnerer pakker til oss, bærer du selv transportrisikoen. Hvis produktet er skadet, kan du sende det tilbake til oss, så sender vi deg et nytt produkt. Vi bærer fraktkostnadene for skadede pakker.
Rett til avbestilling
Kunden har alltid 14 dagers angrerett i henhold til lovverket for alt nettsalg og annet salg av varer utenfor fast utsalgssted. Fritaire Nordic tilbyr alltid 90 dagers avbestillingsrett. Angreretten gjelder bare hvis varen og originalemballasjen er uskadet, men i henhold til loven har kunden alltid rett til å håndtere varen på den måten som er nødvendig for å finne ut av dens egenskaper og funksjon.
Hvis du hever kjøpet og returnerer et produkt til oss, refunderer vi kjøpesummen, men vi har rett til å trekke fra et eventuelt verditap som har oppstått som følge av unødvendig bruk av produktet for å teste dets egenskaper og funksjon. Verditapet vurderes i hvert enkelt tilfelle. Angreretten begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varen.
Du som kunde er ansvarlig for risikoen for returforsendelsen: Denne risikoen omfatter blant annet hvis produktet blir skadet eller går tapt under transporten.
Retur
For å returnere en vare må du alltid kontakte vår kundeservice. For garantispørsmål, vennligst les gjennom våre garantiregler.